BABKA CYTRYNOWA


A oto moja szybka  babka cytrynowa. Niesamowicie aromatyczna, delikatna i pyszna. Piekę ja na każde Święta Wielkanocne. Znika w jeden dzień. Zapraszam na przepis.

SKŁADNIKI:

🔸1 szkl maki pszennej
🔸3/4 szkl maki ziemniaczzamek
🔸4 jajka
🔸1 szkl cukru
🔸Kostka margaryny lub masła (ja użyłam masła)
🔸2 łyżeczki proszku do pieczenia
🔸Skórka otarta z jednej cytryny
🔸Sok wyciśnięty z jednej cytryny

WYKONANIE:

Rozpuść masło. Białka ubij dodawaj po kolei żółtka i cukier, a potem rozpuszczone masło (ja daje ciepłe, ciasto dzięki temu jest lepsze). Dodaj reszte składników i dokładnie połącz, na koniec skórkę i sok z cytryny. Dokładnie wymieszaj i wlej do formy na babkę wysmarowanej masłem i wysypanej mąką. Piecz 50 min w 180’C do suchego patyczka. Polej polewa lub lukrem cytrynowym. Można udekorować według własnych upodobań. Posypana cukrem pudrem jest rownież smaczna.
Życzę smacznego!

Pozdrawiam Cie serdecznie 
Monika.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

MAŚLANE BUŁKI Z MAKIEM I SEZAMEM

TORT CZEKOLADOWY Z KREMEM CHAŁWOWYM

O MNIE