PLEŚNIAK


Witaj. Przedstawiam Ci bardzo prosty przepis na pyszne co nie co do kawki. Dostałam go od koleżanki i tak bardzo nam zasmakował, ze stwierdziłam iż zostanie z nami na zawsze💜

SKŁADNIKI :
🔹1/2 kg mąki (typ 450)
🔹1 łyżeczka proszku do pieczenia
🔹1 kostka margaryny (Kasia)-możesz użyć dowolnej
🔹szczypta soli
🔹2 łyżki śmietany
🔹5 żółtek

NADZIENIE DO ŚRODKA :
🔹2 łyżki cukru do piany z białek
🔹słoiczek powideł śliwkowych
🔹1,5 łyżki kakao (dodatek do jednej części ciasta)

POLEWA CZEKOLADOWA:
🔹1/2 kostki masła
🔹5 łyżeczek cukru
🔹5 łyżek mleka
🔹2 łyżki kakao

PONADTO:
🔹brytfanka prostokątna (wymiary na dole w opisie *)
🔹mikser
🔹miska do połączenia ciasta
🔹miska do ubicia piany
🔹mały garnek do zrobienia polewy

OPCJONALNIE:
🔹1/2 szkl.orzechow włoskich posiekanych i podprażonych na patelni (można je dodać na powidła)

WYKONANIE:
Ciasto zagnieść i podzielić na 2 większe części i jedna mniejsza. Do jednej z wiekszych dodać 1,5 łyżki kakao i dokładnie wymieszać. Ciasto schłodzić w lodówce.
Na posmarowaną masłem i wysypana maka brytfankę zetrzeć na tarce o grubych oczkach jasna cześć ciasta, na to ciasto wyłożyć powidła, na powidła zetrzeć brazaowa cześć ciasta. Na ciemne ciasto wyłożyć pianę ubita z białek i cukru, a na pianę zetrzeć najmniejszy kawałek jasnego ciasta. Piec 40 minut w temp.180’C w funkcji grzanie góra/dół
Składniki na polewę podgrzać w garnku przez chwile, wystarczy aż sie wszystko rozpuści i połączy. Taka gorącą polewa polać ciasto. Poczekać aż ostygnie.
Smacznego!


* Parę słów o tym w czym piekę, jakich składników używam do ciast i skąd biorę inspiracje na przepisy.
 Do pieczenia ciast używam zawsze brytfankę o wielkości 24x36, do ciast dodaje masło 82%. Jeżeli ciasto wymaga margaryny (bo tak czasem piszę w przepisie, który np:mam od babci) to staram się tą margarynę zamienić na masło. Jeśli ciasto lub masa nie wychodzi w smaku tak jakbym tego oczekiwała wtedy używam mix pasłęcki. W ostateczności dodaje margarynę i zawsze jest to Kasia.
W każdym przepisie piszę jakiego tłuszczu użyłam.
 Cukier używam biały, zawsze zmniejszam ilość cukru na ciasto, ponieważ nie lubię ciast ani mas bardzo słodkich tylko takie, które z przyjemnością się je. Niestety w przepisach moich babć z lat 40/50/60/70 ilość cukru jest nie do opisania! Modyfikuję wtedy ilość cukru w przepisie i jest idealnie.
Przepisy na ciasta na blogu pochodzą w większej części z mojej głowy, uwielbiam sama wymyślać ciasta z tego co w danym momencie mam w domu. Korzystam również z przepisów jakie otrzymałam od moich babć(jedna z nich była szefową na kuchni w renomowanym hotelu w górach przez 40 lat-jej przepisy są cudowne). Oczywiście modyfikuję je po swojemu. Już tak mam, że muszę coś wtrącić od siebie w przepis😉
 Piekę również ciasta zdrowe, ze zdrowych składników. Na mleku roślinnym, bez cukru tylko z daktylami lub miodem, bez mąki i innych tzw: ,,nie zdrowych składników''. Każdy taki przepis będzie opisany jako fit ciasto.








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

MAŚLANE BUŁKI Z MAKIEM I SEZAMEM

TORT CZEKOLADOWY Z KREMEM CHAŁWOWYM

O MNIE