SNICKERS


 Ciasto snickers rozpieszcza mnie smakiem za każdym razem kiedy je upiekę. Smakuje cudownie, a połączenie masy budyniowej, kajmaku i orzechów sprawia, ze sięgasz po kolejny kawałek-nie myśląc o konsekwencjach😉
Idealne do porannej kawki, ale z pewnością otrzyma masę komplementów na rodzinnym przyjęciu.

SKŁADNIKI:

Ciasto:
🔸1kg maki pszennej tortowej (typ 450)
🔸1,5 kostki masła
🔸1 szkl.cukru
🔸2 jajka
🔸2 łyżki miodu
🔸opakowanie cukru wanilinowego
🔸szczypta soli

Krem:
🔸1,5 łyżki mąki pszennej
🔸1,5 łyżki mąki ziemniaczanej
🔸1 litr mleka
🔸1,5 kostki masła lub margaryny ( ja użyłam mix pasłęcki, krem jest duzo smaczniejszy na nim niż na maśle)
🔸4 łyżki cukru

PONADTO:
🔸puszka masy kajmakowej (u mnie krówkowa)
🔸30g orzechów zblendowanych na małe kawałki (ja użyłam mieszanki orzechów:włoskie, laskowe, nerkowca) bedą smakowały rownież znakomicie z orzechami ziemnymi solonymi.
🔸garnek do zagotowania budyniu
🔸brytfankę 24x36
🔸papier do pieczenia (można upiec ciasto smarując brytfankę tłuszczem i posypując ja mąką)

WYKONANIE:

 Wszystkie składniki na ciasto połącz do uzyskania jednolitej masy. Wyjdzie z niego delikatne, kruche ciasto. Podziel na dwie części i wstaw do lodówki na 20 minut. W tym czasie zblenduj orzechy na małe kawałki. Ciasto wyciągnij z lodówki i rozwałkuj na szerokość brytfanki, piecz każde ciasto po kolei na drugiej kratce od dołu w funkcji grzania góra/dół w temperaturze 180’C przez 15 minut. Po upieczeniu ciasta ostudź.
 Przygotuj masę. Do garnka wlej 900 ml mleka, do pozostałych 100 ml wsyp obie mąki i dokładnie wymieszaj. Do mleka w garnku dodaj margarynę oraz cukier, kiedy margaryna będzie juz płynna i zacznie sie gotować, wlej rozmieszane wcześniej mąki w mleku. Powstanie gęsty budyń. Dokładnie całość połącz trzepaczką tak, aby nie powstały grudki. Trzeba to robić szybko i energicznie ponieważ masa bedzie gęsta.

SKŁADANIE CIASTA:

Jedną cześć ciasta włóż z powrotem do brytfanki, na ciasto wylej gorącą masę budyniową i dokładnie ją rozprowadź. Przykryj masę drugim kawałkiem ciasta i wyłóż na nie całą zawartość puszki masy kajmakowej. Masę kajmakową posyp obficie orzechami. Ciasto wstaw do lodówki na co najmniej 3 godziny. Ja jednak wole zrobić to ciasto wieczorem i zajadać sie nim następnego dnia do porannej kawki. To ciasto jednak najsmaczniejsze jest po paru dniach. Jest miękkie i delikatne. Pycha❣️
Serdecznie polecam i życzę smacznego.

Pozdrawiam Cię serdecznie
Monika

* Parę słów o tym w czym piekę, jakich składników używam do ciast i skąd biorę inspiracje na przepisy.
 Do pieczenia ciast używam zawsze brytfankę o wielkości 24x36, do ciast dodaje masło 82%. Jeżeli ciasto wymaga margaryny (bo tak czasem piszę w przepisie, który np:mam od babci) to staram się tą margarynę zamienić na masło. Jeśli ciasto lub masa nie wychodzi w smaku tak jakbym tego oczekiwała wtedy używam mix pasłęcki. W ostateczności dodaje margarynę i zawsze jest to Kasia.
W każdym przepisie piszę jakiego tłuszczu użyłam.
 Cukier używam biały, zawsze zmniejszam ilość cukru na ciasto, ponieważ nie lubię ciast ani mas bardzo słodkich tylko takie, które z przyjemnością się je. Niestety w przepisach moich babć z lat 40/50/60/70 ilość cukru jest nie do opisania! Modyfikuję wtedy ilość cukru w przepisie i jest idealnie.
Przepisy na ciasta na blogu pochodzą w większej części z mojej głowy, uwielbiam sama wymyślać ciasta z tego co w danym momencie mam w domu. Korzystam również z przepisów jakie otrzymałam od moich babć(jedna z nich była szefową na kuchni w renomowanym hotelu w górach przez 40 lat-jej przepisy są cudowne). Oczywiście modyfikuję je po swojemu. Już tak mam, że muszę coś wtrącić od siebie w przepis😉
 Piekę również ciasta zdrowe, ze zdrowych składników. Na mleku roślinnym, bez cukru tylko z daktylami lub miodem, bez mąki i innych tzw: ,,nie zdrowych składników''. Każdy taki przepis będzie opisany jako fit ciasto.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

MAŚLANE BUŁKI Z MAKIEM I SEZAMEM

TORT CZEKOLADOWY Z KREMEM CHAŁWOWYM

SEROWE ROGALIKI BEZ JAJEK