PĄCZKI TAKIE JAK DAWNIEJ


Jutro tłusty czwartek. Nie byłabym sobą gdybym nie upiekła pączków. Ten przepis dostałam od babci. Pochodzi z jej ulubionej książki kucharskiej, trochę zmodyfikowany przez nią i to właśnie ten przepis Ci przekazuję. Pączki są bardzo pulchne i miękkie, jednym słowem grzech ich nie upiec😂
*z podanych składników wychodzi 40 pączków.

SKŁADNIKI:
🔹1kg mąki pszennej tortowej (ja użyłam królewskiej)
🔹1 jajko
🔹6 żółtek
🔹10dag drożdży (jedna kostka)
🔹3 łyżki cukru pudru
🔹2 opakowania cukru wanilinowego
🔹30dag margaryny Kasi
🔹szczypta soli
🔹500ml mleka
🔹2 łyżki wódki
🔹500g marmolady wieloowocowej (można użyć dowolnego nadzienia)

*DO SMAŻENIA  PĄCZKÓW UŻYŁAM 4 KOSTEK SMALCU.

WYKONANIE:
Z drożdży, łyżki cukru, łyżki maki i ciepłego mleka, zrób rozczyn i odstaw w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Margarynę rozpuść i ostudź.
Ubij na puszystą masę jajko, żółtka i cukry (ubijaj około 10 minut, aż sie zrobi bardzo puszysty i jasny kogel mogel). Do ubitych jajek dodaj rozczyn, przesianą przez sito mąkę, sól, wódkę i wyrabiaj dokładnie ciasto, aż zacznie odchodzić od ręki (można użyć miksera z nakładkami do ciasta drożdżowego). Pod koniec wyrabiania dodaj rozpuszczona margarynę. Całość dokładnie połącz, kiedy ciasto będzie lekko lśniące i bedzie odchodziło od rak, jest juz gotowe.
Miskę z ciastem przykryj ścierka i odstaw na 20 minut
Ciasto powinno podwoić swoją objętość. Po tym czasie wyłóż  ciasto na blat lub stolnicę podsypaną mąką i wyrabiaj ciasto dłońmi około 3 minuty. Rozwałkuj na grubość 1 cm i szklanką lub okrągłą forwmką wykrawaj pączki. Ułóż każdy pączek na stolnicy podsypanej mąką i pozostaw pod przykryciem do wyrośnięcia na 15 minut.
Rozgrzej smalce w głębokim naczyniu (ja użyłam głębokiej patelni) i wrzuć powoli wyrośnięte pączki obrócone do góry nogami. Czyli ta cześć, która wyrastała pod przykryciem powinna piec się najpierw, aby pączki równomiernie się upiekły.
Piecz na złoty kolor. Wyciągaj łyżką cedzakową i pozostaw do wystygnięcia.
Każdy pączek szprycuj marmoladą lub innym ulubionym nadzieniem. Posyp cukrem pudrem lub polej lukrem i posyp kandyzowaną skórką z pomarańczy.
Smacznego!

Pozdrawiam Cię serdecznie
Monika






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

MAŚLANE BUŁKI Z MAKIEM I SEZAMEM

TORT CZEKOLADOWY Z KREMEM CHAŁWOWYM

O MNIE