KOTLETY Z JAJEK-moja wegetariańska kuchnia

                                                       
 To danie wywołuje we mnie wspaniałe wspomnienia.
,,Kotlety z jajek'' przygotowuję dla siebie odkąd przestałam jeść mięso. W sumie jak cofnę się pamięcią to takie kotlety przygotowywała dla nas moja babcia. Pamiętam to jednak trochę przez mgłę, a raczej kompletnie nie miałam pojęcia w tamtych czasach jakich składników używała i z czego powstawały. Byłam dzieckiem i nie wiedziałam jeszcze wtedy, że gotowanie będzie moją ogromną pasją. Z wielkim apetytem zajadałam się każdą potrawą jaką babcia nam serwowała-wszystko było pyszne. Choć nie ma jej z nami od roku, to kłaniając jej się bardzo nisko, dziękuję za tak wspaniałe wspomnienia jakie zostały w mojej pamięci za sprawą jej cudownego kucharzenia. Dzięki niej mogę odtwarzać niesamowite smaki z mojego dzieciństwa i przekazywać je dzisiaj moim dzieciom. Zapraszam Cię serdecznie na przepis.

➛Z podanych składników wyjdzie 10 kotletów

SKŁADNIKI:
- 5 jajek (ugotowanych na twardo, wystudzonych i obranych)
- 1 cebula
- 1 bułka namoczona w mleku sojowym (można użyć krowiego mleka )
- 2 jajka (surowe)
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- mały pęczek szczypiorku
- 5 łyżek bułki tartej
- 2 łyżeczki domowej przyprawy warzywnej  https://kontaktmrsmika.blogspot.com/2019/11/domowa-przyprawa-warzywna-w-soiku.html
- sól
- pieprz

PONADTO:
- miska do wymieszania składników
- duża łyżka do nabierania tych samych porcji
- tarka
- olej do smażenia kotletów (słonecznikowy, rzepakowy lub z pestek winogron)
- bułka tarta do obtaczania kotletów po uformowaniu

WYKONANIE:
Obrane jajka zetrzyj na tarce o małych oczkach (nie mylić z oczkami do tarcia ziemniaków na placki ziemniaczane). Na tych samych oczkach zetrzeć cebulę, dodać dwa jajka, namoczoną w mleku bułkę, 2 łyżki mąki ziemniaczanej, pokrojony szczypiorek, 5 łyżek bułki tartej oraz przyprawy. Całość wymieszać dokładnie łyżką, jeżeli ciasto na kotlety będzie za luźne, to można dodać więcej bułki tartej. Konsystencja ciasta z jajek ma być zbliżona do konsystencji mięsa mielonego przygotowanego na mielone kotlety.
Łyżką nabierać na dłoń masę z jajek i obtaczać ją w bułce tartej, formując z niej zgrabne kotleciki. Smażyć z obu stron na rumiany kolor.

Życzę smacznego!

Pozdrawiam Cię serdecznie
Monika




➼ Na talerzu: gotowane ziemniaki posypane szczypiorkiem, kotlety z jajek oraz surówka z cukinii z warzywami, którą przygotowuję w sezonie letnim. Przepis na tą surówkę ukaże się na blogu w wakacje. W szklance: domowy kompot wiśniowy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

MAŚLANE BUŁKI Z MAKIEM I SEZAMEM

TORT CZEKOLADOWY Z KREMEM CHAŁWOWYM

SEROWE ROGALIKI BEZ JAJEK